Slovenské Rudohoří na MTB

(část Volovské vrchy, podcelky Hnilecké vrchy + Knola)

Zdeněk Bartoš

Vřelé díky Martinovi Rybákovi za převedení mých negativů do digitální podoby.

Podrobnou textovou část vytvořím časem. Zatím se musíte spokojit jen se stručným textem a s obrázkem.

Kdy: 2.8.98.
Mapy: 1:50 000, Volovské vrchy - Krompachy, mapa č. 125, vydal VKÚ Harmanec, š.p. v r. 1995 a Slovenský raj, mapa č. 124, vydal VKÚ Harmanec, š.p. v r. 1997

Popis trasy: Začátek - Slovinky (441 m). Odtud na kolech Poráčskou dolinou (státní přírodní rezervace Červené skaly) nejdříve po zpevněné cestě do Poráče, pak terénem na Bukovec (1127 m), zpět přes Závadku (dochované omazané srubové domy, poblíž chráněný přírodní výtvor Závadské skalky), terénem do sedla (700 m) u obce Bindt, dále vlevo stoupání kousek po silnici po žluté ,

Pohled od křížku (860 m n.m.) severně nad vsí Závadka jihozápadním směrem. V pozadí hlavní hřeben Slovenského Rudohoří.

po cca 600 m vpravo (pozor, odbočka není příliš dobře značena) lesní cestou mezi chatami k místu, kde žl. značka odbočuje kolmo doleva do kopce. Výhodnější je zde značku opustit a nechat se vést jakoby amatérským MTB značením dále po vrstevnicové šotolinové lesní cestě k samotě Šafárka. Odtud šikmo doleva strmě nahoru a po další vrstevnicové lesní cestě s řídkým amaterským MTB značením do sedla Gretla (800 m) - nebo, v případě přejetí správné odbočky, jak se to stalo mně, alespoň na státní silnici severně pod sedlo. Ze sedla Gretla následuje stoupání po asfaltové lesní cestě po zelené zn. k rozcestí zelené a modré zn. Dále po modré značce lesní nezpevněnou cestou poměrně strmě vlevo vzhůru směrem na Velkou Knolu. Na dalším rozcestí se žlutou zn. doleva nahoru stále po modré, po cca 250 m kolmo doleva mírné klesání až na Malou Knolu (pozor, v původním směru přímo vzhůru na V. Knolu vede neznačená cestička, lze ji použít, ale asi se nedá celá vyjet na kole). Z M. Knoly kolmo doprava po žluté zn. stoupání s občasnými velmi strmými úseky na V. Knolu (1266 m, státní přírodní rezervace). Protože jsem měl omylem jen starou mapu Sl. raje, podařilo se mi z vrcholu V. Knoly poslat klienty špatným směrem a ti mi pak za "odměnu" ujeli cca 2,5 km bez značky západním směrem (docela slušné klesání). Museli jsme opět vystoupat zpět na V. Knolu a vzhledem k hlásící se únavě zkrátit další trasu. Sjezd z V. Knoly stejnou cestou jako výjezd až k rozcestí se zelenou. Odtud strmě dolů přímo po spádnici lesní stezkou po modré značce do údolí (na mapě pramen Královo žriedlo) a po silnici přes Novoveskou Hutu (560 m) klesání do Spišské Nové Vsi (470 m). Čistá doba jízdy bez přestávek: 5 hod. 17 min., délka celkem: 67,7 km, převýšení: cca +1300 m, -1250 m.

Připomínky k této stránce pošlete na adresu: zdbartos@seznam.cz

[ Domovská stránka Z.Bartoše / VHT stránka Z.Bartoše / MTB stránka Z.Bartoše ]

Jste návštěvníkem této WWW stránky

od data uvedeného na poèitadle mé Home Page.