Sorry, the web has moved. The new address is http://www.czex.cz/zbartos

Poslední úprava této stránky je ze dne 5.10.2002.
STRÁNKA JE VE VÝSTAVBĚ !!!

Monti della Laga

Přehled tras:

Monti della Laga - okolo sedla Ceppo
Monti della Laga - přes sedlo Colle dell'Abete
Monti della Laga - přes sedlo Colle della Pietra
Monti della Laga - sjezd k moři (Ceppo - Giulianova Lido)

Monti della Laga - okolo sedla Ceppo

Základní údaje o trase:
Doba jízdy včetně přestávek - 4 hodiny 30 min. Čistá doba jízdy dle mého cyclocomputeru: 3 hod. 6 min.. Ujeto 42,0 km (26,1 km asfalt, 15,9 km šotolina a těžký terén). Průměrná rychlost 13,5 km/hod. Převýšení : a, jízda po asfaltu +107 m, -1090 m; b, jízda v terénu +1056 m, -73 m. Celkem převýšení cca +1163 m, -1163 m.
Čísla značených cest odpovídají mapě Kompass 101 - Rovereto, Monte Pasubio; 1:50 000, rok vydání neuveden.

Projeto dne .7.2002.

Stoupání po šotolinové cestě ze sedla Ceppo (1334 m) do sedla u Lago dell Orso (1837 m). Pohled SV směrem na vrch M. Foltrone (1720 m).

Serpentiny po šotolině vedou do sedla u Lago dell Orso (1837 m). V pozadí masív Gran Sasso, vlevo nejvyšší vrchol Corno Grande (2914 m).

Asi 600 m před sedlem u Lago dell Orso (1837 m). V pozadí směrem na SV je vidět zleva "bezejmenou" horu (1814 m) a M. Foltrone (1720 m).

Asi 600 m před sedlem u Lago dell Orso (1837 m). V pozadí směrem na JV je vidět masív Gran Sasso, vlevo nejvyšší vrchol Corno Grande (2914 m).

V sedle u Lago dell Orso (1837 m). V pozadí na SZ je vidět pohoři Mti. Sibillini s nejvyšším vrcholem Mte. Vettore (2476 m).

V sedle u Lago dell Orso (1837 m). V pozadí na SZ je vidět pohoří Mti. Sibillini s nejvyšším vrcholem Mte. Vettore (2476 m). Pěkná vrstevnicová šotolinová cesta v levé části snímku bohužel po pár stovkách metrů končí nesjízdným chodníčkem....

Pohled ze sedla u Lago dell Orso (1837 m) Z směrem na hlavní hřeben pohoří. Špičatý vrchol je Pizzo di Moscio (2411 m).

U blátivé kaluže alias jezírka Lago dell Orso (cca 1800 m). V pozadí Z směrem je vidět hlavní hřeben a hora Pizzo di Moscio (2411 m).

Pohled od "jezírka" Lago dell Orso (cca 1800 m) na "šotolinku, po které jsme přijeli a na masív Gran Sasso".

Po krátkém ale lítém boji s hustým a vysokým kapradím, které postupně zarůstá část cesty na hřebeni severně od vrchu Monte Ceraso (1411 m), jsme se dostali do bezejmenného sedýlka odkud byl pěkný výhled Z směrem na pohoří Mti. Sibillini.

Pohled z bezejmenného sedýlka ležícího severně od vrchu Monte Ceraso (1411 m) na JZ. V pozadí hlavní hřeben a "špičatá" hora Pizzo di Moscio (2411 m).

Milan a jeho full Scott G-Zero kousek pod vrcholem kopce Monte la Morra Sassone (1377 m).

Monti della Laga - přes sedlo Colle dell'Abete

Projeto dne 20.7.2002.

Milan a můj hard tail Marin v sedle u vsi San Paolo (950 m). V pozadí hlavní hřeben a "špičatá" hora Pizzo di Moscio (2411 m).

Poblíž vesnice Pomaro (750 m). Pěkné výhledy SZ směrem na skály nad řekou Tronto.

Poblíž vesnice Pomaro (750 m). Pěkné výhledy SZ směrem na skály nad řekou Tronto a na pohoří Mti. Sibillini.

Atraktivní sjezdík po šotolince s mnoha zatáčkami do vsi Pomaro.

Pohled od prvních domků vesnice Pomaro (700 m) na skály nad řekou Tronto a na pohoří Mti. Sibillini.

Ve vesnici Pozza (648 m).

Na důležitém rozcestí ve výšce cca 1640 m (GSM waypoint č. R2) poblíž sedla Colle dell' Abete. V pozadí pohoří Mti. Sibillini.

Sběr borůvek na důležitém rozcestí ve výšce cca 1640 m (GSM waypoint č. R2). V pozadí hlavní hřeben a vrch Macera della Morte (2073 m).

Pohled z hřebenových luk (Prato Lungo - cca 1600 m) kousek SV od sedla Colle dell' Abete směrem na SV. V pozadí je vidět "bezejmenou" horu (1814 m) vlevo a M. Foltrone (1720 m) vpravo.

Pohled z hřebenových luk (Prato Lungo - cca 1600 m) kousek SV od sedla Colle dell' Abete směrem na SV. V pozadí vlevo M. Foltrone (1720 m). Bližší a nižší hřeben jsme projeli o den dříve a je z něj vidět část od vrchu Monte la Morra Sassone (1377 m) vlevo po vrch Monte Ceraso (1411 m) vpravo. V údolí je vidět silnici do sedla Ceppo a vesnici Colle Pietralta (1009 m).

Klesání hřebenovými loukami na Prato Lungo (cca 1570 m).

Pohled z hřebenových luk Prato Lungo (cca 1570 m) jižním směrem na hlavní hřeben. Vlevo "špičatá" hora Pizzo di Moscio (2411 m), uprostřed Monte Pelone (2057 m), vpravo Cima Lepri (2445 m).

Pohled z hřebínku u Colle Pidocchi (1469 m) na SZ. V pozadí pohoří Mti. Sibillini. Hluboko dole v údolí řeky Fosso della Montagna, o cca 700 m níže, je vidět kousek šotolinové cesty, po které jsme sem nahoru vystoupali....

Monti della Laga - přes sedlo Colle della Pietra

Projeto dne 20.7.2002.

Pohled ze silnice klesající ze sedla Ceppo (Colle della Croce - 1165 m) na JV. Dole, nejblíže k nám, je vidět vesnici Riano (1024 m), která leží na skalnatém hřebínku a ve které končí asfaltová silnice a dále pokračuje jen šotolinová cesta. Zalesněný hřeben uprostřed končí vlevo vrchem Monte Bilanciere (1242 m). Na horizontu vykukuje masiv Gran Sasso.

Na rozcestí u odbočky do vsi Licciano. Vpravo je vidět vesnici Riano (1024 m). Zalesněný hřeben uprostřed končí vlevo vrchem Monte Bilanciere (1242 m). Na horizontu vykukuje masiv Gran Sasso.

Na rozcestí u odbočky do vsi Licciano. Vpravo "špičatá" hora Pizzo di Moscio (2411 m).

Regulérní silniční značení na rozcestí šotolinových cest (1237 m) poblíž vesničky Altovia.

Vesnička Altovia.

Pohled na hlavní hřeben. Vpravo Cima della Laghetta (2369 m), vlevo Monte di Mezzo (2155 m).

Masiv Gran Sasso, vlevo nejvyšší hora Apenin Corno Grande (2914 m).

V roce 1996 opravený pramen u "salaše" v sedle Colle della Pietra (1683 m).

Předem očekávané tlačení kol po turistické značce č. 9 ze sedla Colle della Pietra (1683 m) do sedla il Monticelo (1827 m, GPS waypoint č. S8).

Celkový pohled na poměrně obtížný výstup do sedla il Monticelo (1827 m, GPS waypoint č. S8).

Závěrečné metry tlačení před sedlem il Monticelo (1827 m, GPS waypoint č. S8). V pozadí masiv Gran Sasso.

Konečně v sedle il Monticelo (1827 m, GPS waypoint č. S8). V pozadí hora Monte Pelone (2259 m).

V údolí řeky Tordino u zřejmě bývalé horské chaty Rifugio della Fiumata, nyní "salaše" (1720 m). Vlevo dole koníci, vlevo nahoře vrch Monte Gorzano (2458 m).

Kamenný práh řeky Tordino u zřejmě bývalé horské chaty Rifugio della Fiumata, nyní "salaše" (1720 m). Pohled na východ.

Nečekané tlačení kol po na mapě nakreslené "šotolinové cestě" a turistické značce č. 10a od zřejmě bývalé horské chaty Rifugio della Fiumata, nyní "salaše" (1720 m) k silnici před vsí Padula (950 m). Z celkových cca 4 km klesání nebylo sjízdných cca 60% !!

Monti della Laga - sjezd k moři (Ceppo - Giulianova Lido)

Projeto dne 24.7.2002.

Gran Sasso na MTB a úvodní "řečičky"

Pohorje a Dravski Kozjak na MTB

Připomínky k této stránce pošlete na adresu: zdbartos@seznam.cz

[ Domovská stránka Z.Bartoše / VHT stránka Z.Bartoše / MTB stránka Z.Bartoše]

Jste návštěvníkem této WWW stránky

od data uvedeného na počitadle mé Home Page.